Ordf Bergakungen

Janurban Modigh ordförande i HSB Brf Bergakungen bolggar om händelser och annat som berör bostadsrätter i allmänhet och Bergakungen i synnerhet.

one of this days ...

Kategori: Allmänt

Alla dagar är inte bra dagar när man är ordförande i en bostadsrättsförening. Å en sån hare varit idag. Vad är det som gör att det är en dålig dag då? Jo när saker och ting inte sker som man förväntar sig. T ex att jaga en leverantör som; inte gör som han lovat, inte svarar på telefon och att ett antal boende som väntar på denne kontaktar mig och frågar (är ledsna). Detta är något som typiskt gör det till en dålig dag. Och idag är det inte bara en som ringt eller mejlat det är flera.

En annan källa till irritation är när det inte finns enkla lösningar på de problem man har. Och tyvärr så har vi några sådana just nu att brottas med. Ibland (oftast) ser jag dessa problem som utmaningar. Men en dag som idag där är det bara skit (om man nu får säga så utan att bli ”bipad” som jag skulle blivit i USA.

för övrigt så har jag 6 månader (eller kanske 7) kvar till pension och då kan man hålla på med dessa problem på heltid. Tänk vad kul det skall bil.

… så nu har jag fått spytt lite galla och nu får det vara nog. I morgon ser jag fram emot att jaga några leverantörer. Skall bli kul.

Vi hörs

Janurban

Kommentarer


Kommentera inlägget här: