Ordf Bergakungen

Janurban Modigh ordförande i HSB Brf Bergakungen bolggar om händelser och annat som berör bostadsrätter i allmänhet och Bergakungen i synnerhet.

Höst 2012

Kategori: Allmänt

Så var då hösten 2012 här, löven faller och lika så regnet. Dock när jag skriver detta har det varit en hel dag med solsken.

Annars så har vi klarat av vår första PUB-kväll med demonstration av köksavfallskvarnar. Ett kontroversiellt ämne, några vill absolut ha och några ser bara problem. Som vanligt alltså. Själv är jag för. Men å andra sidan har jag alltid varit en ”early adopter” som man brukar säga. Men det är ja det. Hur denna historia sluter och vad vi kommer att göra står väl just nu skrivet i stjärnorna.

Nästa PUB-kväll kommer att bli den 25 oktober och då kommer vi att få information om hur man kan hantera Balkongfrågan. En delikat uppgift för Bergakungen som kan bli mycket stort, men också bara lite ny målarfärg. Hur som helst så är alla välkomna.

Styrelsen jobbar oförtrutet vidare, just nu med trappbelysning och att byta glas i entrédörrarna. 41 – 51 är relativt klara när jag skriver detta och 53-55 är på g. När det gäller 31-39 avvaktar vi ett förslag från vår underleverantör.
Som säker alla vet (hoppas jag) så har vi ett nytt avtal med Comhem. Den stora skillnaden från tidigare avtal är att ”kort avgiften” ingår om man vill teckna ett utökat utbud.

Vi är också igång med nya avtal för förvaltning. Det handlar om tre avtal; Ekonomin och lägenhetsadministration (idag HSB), administrativ förvaltning (förvaltare i dag ett begränsat med HSB samt styrelsen) samt sist men inte minst fastighetsskötsel och driftteknik (idag Städcompagniet 56an samt styrelsen). 2012 har för oss varit ett provår och vi kommer nog att göra vissa förändringar inför 2013, men vilka har vi inte bestämt än.

till sist, Christer frågar mig ofta hur jag mår? Med mig är det bra, not krut förgås inte så lätt … (så ni lär få stå ut med mig ett tag till, om det inte blir någon kupp förstås).

Harebra där ute på nätet, vi hörs.
JUM

PS. Har ni sett de flygfotona som vi har låtit göra. Finns på hemsidan. Mycket häftiga! DS.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: